Askim Museum, som eies og drives av Askim Historielag, kommer du til ved å følge Trøgstadveien (riksvei 115) fra Askim til Museumsveien nr. 17.  Se kartskisse her.

Museet som ligger vakkert til ved Grøtvedtoppen, omfatter  hus som var vanlige på en gård, og består av et gårdstun med tovåningshus, driftsbygning og selvfølgelig et stabbur.
Her kan du også se den fine Kjøbmandsgaarden som rommer et gammelt butikklokale.

Samlingene har mange interessante og flere sjeldne gjenstander som alle gir et godt inntrykk av våre forfedres liv og daglige virke.

Se bilder fra museet